Neden Hemsire.gen.tr üyesi  olmalıyım?
   
 CV bırakmak için üye olmanız gerekmektedir.
Üye Olmak İstiyorum
     Hemşire Talep Formu


Tuğba Aygül

 DUYURULAR
Web sitemiz yeni şekliyle yayına girmiştir..istek ve önerilerinizi lütfen bizimle paylaşınız..

 ANKET 
Hastalığınız Durumunda, Tedavi Olmak İçin Hangi Kurumu Tercih Edersiniz?
 özel hastaneler
 devlet hastaneleri
 ssk hastaneleri
 diğer
 bitkisel ilaçlarla hiçbirine gitmeden

 E-BÜLTEN
 E-Bültenimize mail adresinizi ekleyerek gündemi takip edebilirsiniz.
  E-Mail
 
Hemşirelik Hizmetlerinde Hasta İlişkisi
Hemşire-Hasta ilişkisi, biri yardıma gereksinimi olan ve diğeri bu yardımları verecek yetenekleri kazanmış olan kişi olmak üzere en az iki kişi arasın

 
Hataya bakım veren, kazandığı tedavi edici yeteneklerle hastaya yardım eden kişidir Hemşire.

Sağlık sorunlarının çözümlenmesi için mesleki yardıma gereksinim duyan kişidir Hasta.

Hemşire-Hasta ilişkisi, biri yardıma gereksinimi olan ve diğeri bu yardımları verecek yetenekleri kazanmış olan kişi olmak üzere en az iki kişi arasında bağlantılıdır.

Hasta ile her gün bir arada bulunan hemşireler bireyin hastalığının gidişini, hastalığına karşı tutumunu, hastalığı ile ilgili endişelerini, hangi durumlarda yardıma, desteğe gereksinimleri olduğunu daha iyi anlayabilirler.

Hastalığın oluşturduğu yeni duruma her hasta farklı davranış gösterir. Bazıları hastalık durumuna iyi bir uyum yaparak tedavisini kolaylaştırır. Verilen tedavi ve bakımda aktif bir rol oynar.

İyi uyum yapamayan hastalar çeşitli tepkilerde bulunur. Bunlar direnç, aşırı isteklerde bulunma, inatçılık, huzursuzluk, saldırgan ve suçlayıcı olma gibi davranışlardır. Bu tür davranışlara yol açan en önemli neden güvensizliktir. Bu tepki tedaviyi daha da güçleştirir.

İstekleri karşılanan hastanın yeni istekleri söz konusudur. Çünkü hasta korkmakta ve hemşirenin devamlı yanında bulunmasını istemektedir.

Böyle hatalarda destekleyici bir yaklaşım, kısa süreli ziyaretler ve ayrılırken geleceğinin söylenmesi, sorunu çözmeye yardımcı olmaktadır.

Hastayla konuşmamak, bakımını verirken sadece işleri ile ilgili olmak hastanın psikolojik gereksinimlerinin karşılanmamasına neden olur.

Bireyin davranışlarının taşıdığı özellikleri hemşirenin önce algılaması, anlaması, altında yatan anlamların, nedenlerin ortaya çıkartılması söz konusudur.

Bunu da hastayla kurduğu iletişim sayesinde anlayabilir ve bireyin bakım ihtiyaçları nelerse, onları ortaya koyabilir.

İyi iletişim, başarılı bir hemşirelik bakımı için yaşamsal önemdedir. Örneğin; hasta kabulü, transferi ve taburcu edilmesi, ameliyat öncesi ve sonrası bakımı, hasta eğitimi ve tüm hemşirelik işlemlerinde önce hastanın hazırlanması gibi kimi hemşirelik görevlerine baktığımızda hemşire hastalarına net ve yanlış yorumlanamayacak biçimde uygun bir iletişimi başlatabilmeli, cesaretlendirebilmeli ve sürdürebilmelidir.

Hastaların/danışanların çok değişik bir iletişim gereksinimleri olabilir. Öneriye, güvenceye, danışmaya veya sosyal ilişkilere gereksinim duyabilirler.

Hemşirenin bu gereksinimlerin ne derecede karşılayabileceği onun iletişim becerisine ve deneyimine bağlıdır.

Çıkış noktası hastanın ne zaman bilgiye, sosyal ilişkiye veya sadece konuşmaya gereksinimi olduğunu fark etmektir. İyi iletişim kolay değildir.

Dinleme, soru sorma, cesaretlendirme ve içten olmayı içeren birçok beceriyi gerektirir. Dinleme hastanın tüm ihtiyaçlarını anlamada ki ana kuraldır.

İyi Bir Dinleyici Olmak İçin Öneriler

- Hastaya yakın bulunarak sessiz ve sakin kalmak

- Hastanın sizinle konuşmasını isteyecek kadar rahat bir duruma girmek

- Hastaya tam dikkatinizi vermek

- Hastaya onu anladığınızı ve hak verdiğinizi belirtecek kadar baş hareketi gibi anlatımla içten ilgilendiğinizi göstermek

- Konuşma süresinde hastanın anlattıkları üzerinde aktif olarak düşünmek

- Hastanın ne hakkında konuştuğunu dinlerken aynı zamanda neyi söylemediğin de hesaplamaya çalışmak

Hastanın hemşire anlayışı da ilişkilerde önem taşımaktadır. Hasta hemşireyi müşfik bir kişi olarak düşünür.

Bazı hastaların dışından geçmiş travmatik yaşantılar, onları hemşireye karşı güvensizlik duymaya sevk eder.

Bazıları ise tanıdıklarının başından geçmiş acı yaşantıları işitmiş ve hemşirelerle ilişkilerinin iyi olmayacağı kanısına varmışlardır. Hemşire, hastanın bu konuda ki yanlış düşüncesini düzeltmeye çalışmalıdır.

Psikolojik etkenler hemşire – hasta ilişkisini olumsuz yönde etkileyebilir. Hemşire bunu anlayışla karşılamaya çalışmalıdır.

Hastalarda endişe, sakat kalma, ölüm kokusu olabilir. Ekonomik problemler de hastanın endişelerini arttırabilir.

Ve olumsuz davranışlar ortaya çıkararak bu durumlarda hemşire hedef olabilir. Burada hemşirenin hastaya anlayış göstermesi gerekmektedir.

Sonuç olarak her hasta, bir benzeri daha olmayan bir birey olduğuna göre her hastanın hastalığını algılayışı, gereksinimleri ve tepkileri de benzersiz olacaktır.

Hastalık bireyin kendini algılayışını değiştiren beden ve benlik bütünlüğünün bozulmasına yol açan, hatta yaşamın yitirilmesi gibi olasılıkları taşıyan birey için korkutucu ve kaygı verici bir yaşantı olabilir.

Kuşkusuz hemşire – hasta etkileşiminde hemşirenin duyguları ve tepkileri de önemlidir; aşırı isteklerde bulunan, eleştiren, emreden, sözlü veya sözsüz saldırganlık gösteren hasta davranışlarıyla karşılaşabilir.

Hemşirenin bu tür davranışları kendine yönelik algılamayıp hasta açısından ne anlama geldiğini araştırması, anlaması gerekir.

Çünkü bu davranışlar genellikle hastanın içinde bulunduğu duygusal güçlüğe ait ipuçlarıdır.

Hemşirelik bakımında, böyle hastalardan uzaklaşmamak, olumsuz davranışı kabul etmemek ama hastayı kabul etmek, hastanın kendisine saygısının ve kontrolünün elinde olduğunun duygusunu verecek faaliyetler planlamak önemlidir.

Nuran TARHANCIOĞLU
Asiye KUZUR

 Köşe Yazıları
   
Melek Kılıç
Çocuklarımızı Bulaşıcı Hastalıklardan Koruma Yolları
Uzm. Pedagog Belgin Temur
Dadı, Bakıcı Ve Bebek
Prof .Dr. Olcay Neyzi
Bebek Ve Çocuk Sağlığı
Tuğba Aygül
Anne Bak ‘’vapur‘’
Nesime Güzel
Kadın Sağlığı Toplumsal Cinsiyet Ve Şiddet
Filiz Şeker
Çocuk Dünyaya Geldiğinde Nelere Dikkat Edilmeli?
Asude Oflaz
Doğum Öncesi Eğitimlerin Önemi
Burada Yazmak İstermisiniz?
Burada Yazmak İstermisiniz?

Hemsire.gen.tr Damla İnsan Kaynakları Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri Ltd. Şti. ne bağlı bir sitedir. Damla İnsan Kaynakları Ltd. Şti. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Türkiye İş Kurumu, 19/04/2012 tarihli 100 sayılı izin belgesiyle faaliyet göstermektedir. 4904 sayılı Türkiye İş Kanunu gereğince iş arayanlardan menfaat sağlanması ve ücret alınması yasaktır.
İstanbul özel istihdam büroları derneği
Babysitter - Bakıcı - Bebek bakıcı - Bebek bakıcısı - Cam balkon - Çocuk bakıcısı arıyorum - Dadı rehberi - Dadınız - Çocuk bakıcısı - Danışmanlık rehberi - Danışmanlık şirketleri - Dans - İş İlanları, Eleman İlanları - Ev personeli - E-bakıcı - Evde bakım - Hamile - Hastabakıcı - Hemşire - Huzurevi - İmaj danışmanlık - Medyum- Organizasyon - Online dadı - Özel şoför - Sevgililer günü - Site ekle - Temizlikçi bayan - Temizlik - Yaşlı bakıcısı - Yatılı bakıcı - Yatılı eleman - Yatılı eleman - Yuva rehberi - Aile danışmanlığı - Doğum fotoğrafları - İstanbul temizlik şirketleri - Şengen vizesi - Otel - Tatil -